ΈΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αξιολόγηση Σπουδών και
κλινικές
- <Β>85% των φοιτητών κρίνουν "καλή" ή "πολύ καλή" την ποιότητα των
σπουδών στη σχολή τουςΒ>.
- 6 στους 10 φοιτητές βρίσκουν τα μαθήματα περισσότερο θεωρητικά.
"Από έδρας" παραδόσεις
Παρ' όλο που 75% των φοιτητών αξιολογούν τις από έδρας παραδόσεις ως "καλές",
"πολύ καλές" ή "άριστες", εν τούτοις το 85% εντοπίζει προβλήματα σ'
αυτές.
Τα κυριότερα είναι:
- Κακοί ομιλητές - 65%
- Επικέντρωση σε ασήμαντες λεπτομέρειες - 43,5%
- Ανεπάρκεια οπτικοακουστικών μέσων - 31%
- Κακές διαφάνειες - 27,5%
- Παράταση χρόνου ομιλίας - 21,7%
- Λίγες διαφάνειες - 8,4%
- Μεγάλος αριθμός φοιτητών - 4,9%
Κλινικές ασκήσεις
- Όπως δήλωσαν οι φοιτητές, στις κλινικές ασκήσεις αντιστοιχούν κατά
μέσο όρο 6 φοιτητές ανά κλίνη ασθενούς.
- 4 στους 10 κρίνουν την αναλογία αυτή ικανοποιητική, ενώ 2 στους 10
πολύ μεγάλη.
- Ο μέσος όρος των αιμοληψιών που έχουν πραγματοποιήσει οι φοιτητές
(μόνο 4ου έως 6ου έτους) είναι 7,7 αιμοληψίες. Όμως αυτό το νούμερο
είναι παραπλανητικό:
<Β>1 στους 4 φοιτητές δεν έχει πραγματοποιήσει καμμία αιμοληψίαΒ>, ενώ άλλος
ένας στους 4 μόνο μία. Παρά ταύτα υπάρχουν φοιτητές που δήλωσαν πως
έχουν κάνει πάνω από 50 αιμοληψίες (προφανώς εκτός επίσημου προγράμματος
σπουδών).
- Χειρότερη είναι η εικόνα στην εμπειρία ραψίματος θλαστικού
τραύματος. 7 στους 10 δεν έχουν ράψει ποτέ! Υπάρχουν όμως φοιτητές που
δηλώνουν οτι έχουν κάνει πάνω από 10 ράμματα.
- Το συμπέρασμα είναι οτι το αποτέλεσμα της κλινικής εκπαίδευσης
των μελλοντικών ιατρών εξαρτάται πολύ από τη φιλομάθεια και το
"ενδιαφέρον" που δείχνουν. Το σύστημα εκπαίδευσης δεν εξασφαλίζει ένα
minimum επίπεδο ικανοτήτων, για όλους τους φοιτητές.
- Πάντως το 84% των φοιτητών ισχυρίζεται πως ξέρει να παρέχει βασική
καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση, ενώ 91% οτι μπορεί να πάρει ένα καλό
ιστορικό.
- Οι 2 στους 3 φοιτητές θεωρούν την ικανότητα τους να επικοινωνούν με
τους ασθενείς "καλή", ενώ ο ένας στους τρείς δηλώνει πως δεν
αισθάνεται άνετα με τους ασθενείς.
- Παρ'όλες τις ελλείψεις σε κλινική εκπαίδευση, 66% των φοιτητών (από
τα κλινικά έτη) εκτιμά οτι θα μπορέσει να ασκήσει την ιατρική στο
αγροτικό ιατρείο. Πλην όμως ο ένας στους 10 αμφιβάλλει για την ικανότητά
του, ενώ το 5% δηλώνει απερίφραστα οτι δεν θα μπορεί.
Προσανατολισμός των σπουδών
- Οι μισοί φοιτητές θεωρούν οτι η ιατρική εκπαίδευση είναι
ισορροπημένη, μεταξύ εξειδίκευσης και βασικών γνώσεων.
- Όμως επίσης οι μισοί φοιτητές (όχι οι ίδιοι βέβαια) ζητούν
περισσότερη επικέντρωση στις βασικές γνώσεις.
- Οι 8 στους 10 θεωρούν απαραίτητη την προκλινική/εργαστηριακή
εκπαίδευση των 2 πρώτων ετών.
- Όμως επίσης οι μισοί φοιτητές (όχι οι ίδιοι βέβαια) ζητούν
περισσότερη επικέντρωση στις βασικές γνώσεις.
Φοιτητές και έρευνα
- Οι περισσότεροι φοιτητές θα ήθελαν στο μέλλον σαν γιατροί να
ασχοληθούν με την έρευνα.
- Είναι εκπληκτικό οτι ο 1 στους 4 δηλώνει πως έχει ήδη ασχοληθεί με
έρευνα ως φοιτητής/τρια! Τούτο μάλλον εγείρει ερωτηματικά για το τι
"εκλαμβάνουν" οι φοιτητές σαν έρευνα.
- Χαρακτηριστικό για το προαναφερθέν είναι οτι οι 3 στους 4 επιθυμούν
να εκπονήσουν διδακτορική διατριβή. Μήπως το παίρνουν λίγο αψήφιστα?
Πίσω...
Δραστηριότητες...
Κεντρική Σελίδα...