ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΙΛΟΓΗΣ (ΠΣΕ)
 "ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΑΓΡΟ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ"

ΙΙΙ. ΟΡΓΑΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

 

Ø      ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ, ΕΠΟΠΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

Τα μέλη ΔΕΠ και ΕΠ που διδάσκουν θεωρητικά μαθήματα στο Π.Σ.Ε., ξεκινούν, σε επαρκή χρόνο πριν την έναρξη διδασκαλίας των μαθημάτων τους, να προετοιμάζουν το διδακτικό και εποπτικό υλικό που είναι αναγκαίο για τον σκοπό αυτό. Σε αυτό περιλαμβάνεται κυρίως η προετοιμασία σημειώσεων, δελτίων ύλης, διαφανειών,  σχεδιαγραμμάτων, γραφικών παραστάσεων και εικόνων, φωτογραφιών, Slides, βιντεοταινιών (σε ορισμένα μαθήματα όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο, όπως π.χ. για παρουσίαση οικοσυστημάτων, συμπτωμάτων ασθενειών φυτών και ζώων, για επίδειξη εξειδικευμένων καλλιεργητικών τεχνικών και μεθόδων εκτροφής ζώων, κ.λπ.), η προμήθεια προγραμμάτων πληροφορικής, κ.λπ.).

Αντίστοιχα, τα μέλη ΔΕΠ και ΕΠ που έχουν την ευθύνη σχεδιασμού και  διεξάγουν εργαστηριακές ασκήσεις, φροντίζουν έγκαιρα, σε συνεργασία με το τεχνικό προσωπικό υποστήριξης του έργου, για την προμήθεια των αναγκαίων αναλώσιμων εργαστηριακών υλικών. Λαμβάνουν επίσης μέριμνα, ώστε να καταστεί δυνατή η χρησιμοποίηση των εργαστηριακών οργάνων που ήδη υπάρχουν στα τμήματα και είναι αναγκαία σε κάθε εργαστηριακή άσκηση (επισκευές, συντήρηση, προγραμματισμός για τον χρόνο χρησιμοποίησης των χώρων του εργαστηρίου, κ.λπ.), λαμβάνοντας υπόψη και το πρόγραμμα διδασκαλίας και εκπαίδευσης των συμβατικών τμημάτων).

Σε ορισμένα μαθήματα που κρίθηκε χρήσιμο, να διοργανωθούν σεμινάρια ή και ημερίδες με συγκεκριμένα ειδικά θέματα που περιλαμβάνονται στην ύλη διδασκαλίας τους, στα οποία θα κληθούν να μιλήσουν και ειδικοί επιστήμονες από άλλους χώρους του εσωτερικού ή και του εξωτερικού. Σε αυτούς περιλαμβάνονται κυρίως άλλα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, ερευνητικά κέντρα και μεγάλες μονάδες και επιχειρήσεις του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα σχετικές με το αντικείμενο του εκάστοτε διδασκομένου μαθήματος.

Τέλος, στα πλαίσια κυρίως των εργαστηρίων, θα διεξάγονται (και ήδη έχουν διεξαχθεί δύο) εκπαιδευτικές εκδρομές σε χώρους όπου δίνεται η δυνατότητα επιτόπιας παρατήρησης, επίδειξης και μελέτης των αντικειμένων τα οποία διδάσκονται οι φοιτητές του προγράμματος (π.χ. φυσικά και γεωργικά οικοσυστήματα, τεχνικές παραγωγής, αναπαραγωγής, συσκευασίας, πιστοποίησης, συντήρησης και διακίνησης των αγροτικών προϊόντων, ερευνητικά κέντρα, εργαστήρια αναλύσεων, κ.λπ.).